Železniční nádraží Ostrava-Vítkovice

  • Description Nádražní budova vznikla při výstavbě tzv. Polanecké spojky tratě Bohumín – Přerov s tratí na Beskydy a do Českého Těšína. Základ tvoří železobetonová konstrukce s ocelovou konstrukcí haly. Hlavní průčelí je děleno na parter s průběžnou markýzou a horní okno s pilovitými opěrami. Hala je členěna na přízemí a kónickou galerii v patře a zdobená skleněnou věží s hodinami od Vladimíra Kopeckého a abstraktními reliéfy vypalovanými do drátoskla Benjamina Hejlka a Františka Buranta. Byly uplatněny závěsové fasády, mozaikové obklady, vlnitý plech, umělé hmoty. Nejvýraznější příklad bruselského stylu v celostátním měřítku.
  • Year 1963–1967
  • Top 111 ano
  • Epoch 1961–1970
  • Authors
  • Styles
  • Types
  • Protection level není památkově chráněno
  • Zone území nemá plošnou památkovou ochranu
  • Latitude 49.801259
  • Longitude 18.262155
  • Address U Nádraží 27, 703 00 Ostrava-Vítkovice, Česko
1/5
foto: Roman Polášek














BESbswy